ΑΔΕΔΥ: Προσέφυγε στο ΣτΕ για το μνημόνιο.


ΠΡΟΣΦΥΓΗ «ΜΑΜΟΥΘ» 77 ΣΕΛΙΔΩΝ
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο η ΑΔΕΔΥ κατέθεσε προσφυγή «μαμούθ» 77 σελίδων και στρέφεται κατά του υπουργού Οικονομικών, ως εκπροσώπου του Ελληνικού Δημοσίου και ζητάει να ακυρωθεί από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, όλο εκείνο το πλέγμα των πρόσφατων νομοθετικών πράξεων που θέτουν σε διαθεσιμότητα, κ.λπ. μεγάλη κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων.
Η ανώτατη συνδικαλιστική οργάνωση υποστηρίζει ότι από την εφαρμογή του Μνημονίου ΙΙΙ και των άλλων προσβαλλόμενων νομοθετημάτων που ακολούθησαν (ΠΝΠ, κ.λπ.), πολλαπλώς παραβιάζονται τα άρθρα 2, 4, 5, 6, 20, 22, 25, 26, 28, 44, 74,103 και 116 του Συντάγματος.

Ειδική αναφορά γίνεται στην προσφυγή της ΑΔΕΔΥ για τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, καθώς από την ημέρα έκδοσής τους (και δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως) έχει παρέλθει το διάστημα των 40 ημερών, εντός του οποίου ρητά προβλέπεται στο Σύνταγμα ότι πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή νόμος που να τις κυρώνει, με αποτέλεσμα αυτές να είναι πλέον άκυρες.
Εξάλλου, επισημαίνεται ότι οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου εκδόθηκαν χωρίς τις προβλεπόμενες συνταγματικές προβλέψεις (άρθρο 26), δηλαδή, χωρίς να συντρέχουν έκτατες περιστάσεις ή να υπάρχει εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη για την έκδοσή τους. Το περιεχόμενο των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου έπρεπε να «περάσει» από τη Βουλή, σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ, καθώς έτσι αφαιρείται η νομοθετική εξουσία από το Κοινοβούλιο.
Ακόμη, οι προσβαλλόμενες εγκύκλιοι του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν είναι απλές εγκύκλιοι, αλλά εισάγουν «ρυθμίσεις κανονιστικού περιεχομένου» δηλαδή παράγουν αποτέλεσμα για τους δημοσίους υπαλλήλους, κάτι που αντιβαίνει τη νομοθεσία, αλλά και τη νομολογία του ΣτΕ, υπογραμμίζει η ΑΔΕΔΥ.
Ευθέως προσκρούει στο άρθρο 74 του Συντάγματος το Μνημόνιο ΙΙΙ, αναφέρει η ΑΔΕΔΥ, καθώς ψηφίστηκε όλο ως ένα και μόνο άρθρο, το οποίο περιλαμβάνει άσχετες μεταξύ τους διατάξεις, ενώ τα νομοσχέδια θα πρέπει να έχουν το αυτό αντικείμενο και να διακρίνονται σε άρθρα.
Αναφορικά με τη διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, υπογραμμίζεται ότι αυτή παραβιάζει τα άρθρα 2 (προστασία της αξίας του ανθρώπου), 4 (ισότητα των πολιτών) και 5 (δικαίωμα ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας), ενώ στερεί από τους δημοσίους υπαλλήλους τα απολύτως αναγκαία μέσα βιοπορισμού, τη στιγμή μάλιστα που ήδη έχουν υποστεί περικοπές στις αποδοχές τους από το 2010, οι οποίες συνολικά ανέρχονται στο 40%.
Τέλος, η 3η «Μνημονιακή» νομοθεσία, προσκρούει, ακόμη, στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, το οποίο προστατεύει την περιουσία, στην έννοια της οποίας περιλαμβάνεται και ο μισθός, ενώ επίσης προσκρούει σε πλειάδα ευρωπαϊκών βασικών νομοθετημάτων.
ΕΘΝΟΣ.gr

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΕΘΑ/ΓΕΣ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η φωτογραφία μου
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, MAKEDONIA, Greece
ο "Σύλλογος Μονίμων Δημοσίων Υπαλλήλων ΥΕΘΑ Μακεδονίας", είναι καταστατικά ενταγμένος στην Πανελλήνια Ομοσπονδια Εργαζομένων στην Αμυνα (ΠΟΕ-ΥΕΘΑ) και μέλος στο Νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ στην πόλη μας (ΕΔΟθ/ΝΤ ΑΔΕΔΥ) Επικοινωνία,νέα,ειδήσεις στο: dimosofia@gmail.com

Αρχειοθήκη ιστολογίου