Απροστάτευτη και γυμνή αφήνει από αέρος τη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα το υπουργείο Εθνικής Άμυνας με την απόφαση να μετεγκαταστήσει την 383 Μοίρα Πυροσβεστικών Αεροσκαφών από τη Μίκρα στην Ελευσίνα και σταδιακά να καταργήσει την ιστορική 113 Πτέρυγα Μάχης.
Η 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης, που αποτελείται από 10 αεροσκάφη Καναντέρ CL-415 και επανδρώνεται από 70 χειριστές πιλότους και 80 τεχνικούς, επιχειρεί από τις 9 Νοεμβρίου 2006 από την 113 Π.Μ. με κύρια αποστολή την πυρόσβεση. Εκτός όμως από τη δασοπυρόσβεση, η Μοίρα αναλαμβάνει και αποστολές έρευνας και διάσωσης, προσφέροντας σημαντικό έργο στη Βόρεια Ελλάδα, δηλαδή τη Μακεδονία...
την Ήπειρο, τη Θράκη, τη Θεσσαλία, το Βόρειο Αιγαίο. Είναι η μοναδική σύγχρονη πτητική μονάδα στον βορειοελλαδικό χώρο, όπου έχουν εγκαταλειφθεί τα περισσότερα στρατιωτικά αεροδρόμια από το 2001.Η ηγεσία του υπουργείου, ωστόσο, με επιχείρημα τη μείωση του κόστους λειτουργίας και συντήρησης, δρομολογεί την επιστροφή της Μοίρας στην υπερκορεσμένη 112 Π.Μ. Ελευσίνας, όπου εδρεύουν σήμερα δέκα ιπτάμενες μοίρες, εκ των οποίων τρεις μοίρες ελικοπτέρων, δύο μοίρες πυροσβεστικών αεροσκαφών, δύο μοίρες μεταφορικών αεροσκαφών, μία μοίρα αεροσκαφών VIP, μία μοίρα αεροσκαφών ναυτικού και μια μοίρα ιπτάμενων ραντάρ. Το σκεπτικό της πολιτικής ηγεσίας χαρακτηρίζεται αστείο από έμπειρα στελέχη της πολεμικής αεροπορίας, απόστρατους και εν ενεργεία, που διακρίνουν πίσω από την απόφαση πιέσεις παραγόντων που από την πρώτη στιγμή ήταν αντίθετοι με την εγκατάσταση της 383 ΜΕΕΑ στη Θεσσαλονίκη και ζητούσαν την επιστροφή της στην Αττική.
Η 383 ΜΕΕΑ, στον λίγο χρόνο παρουσίας της στη Θεσσαλονίκη, έχει πλούσιο έργο, άριστες επιδόσεις και έχει αποσπάσει τα εύσημα ακόμη κι από τον πρωθυπουργό του Ισραήλ, όταν αντιμετώπισε με επιτυχία τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν στη χώρα. Με την απομάκρυνσή της, η Βόρεια Ελλάδα με τα πλούσια δάση της θα μείνει απροστάτευτη και χωρίς πτητικά μέσα για διάσωση κάποιου πολίτη που κινδυνεύει ή τη μεταφορά του σε έκτακτη ανάγκη υγείας. Ο χρόνος που απαιτείται για τη μετακίνηση ενός αεροσκάφους από την Ελευσίνα στη Θεσσαλονίκη ξεπερνά τη μία ώρα και 40 λεπτά (σαράντα λεπτά ετοιμότητας και μία ώρα πτήση), ενώ ένα ελικόπτερο έρευνας, που διαθέτει καύσιμα για δυόμισι ώρες πτήσης, χρειάζεται περισσότερο από μιάμιση ώρα για να βρεθεί σε περιοχή της Βόρειας Ελλάδας και να εκτελέσει τελικά έρευνα διάρκειας μόνο μισής ώρας.
Το αεροδρόμιο της Ελευσίνας άλλωστε αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εναέριας κυκλοφορίας, αφού βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας. Στην περιοχή γειτνιάζουν πολλά αεροδρόμια όπως της Τανάγρας, του Τατοΐου, των Μεγάρων αλλά κυρίως το "Ελευθέριος Βενιζέλος".
http://thraki-devil.blogspot.com/2011/08/113.html